قطعات برج خنک کننده

۹ بازديد

قطعات و عملکردهای برج خنک کننده

اگر به دنبال تهییه و خرید قطعات برج خنک‌کننده جایگزین  مانند پکینگ برج خنک کننده (رسانه‌های پرکننده برج خنک‌کننده )، قطره گیر برج خنک کننده (حذف کننده‌های رانش )، نازل‌های اسپری، فن‌های برج خنک‌کننده، کنترل‌های سطح آب، یا لوور و ... هستید، گروه صنعتی آذین تهویه می توان به شما کمک نماید! در این پست درباره عملکردهای داخلی قطعات برج خنک کننده و اینکه کدام یک از قطعات برج خنک کننده را می توانید جایگزین کنید بیشتر بدانید. گروه صنعتی آذین تهویه بزرگترین تامین کننده قطعات و محصولات برج خنک کننده است! لیستی از قطعات برج خنک کننده که ما می فروشیم و شرح هر یک از عملکردهای آنها را در زیر مشاهده و  مطالعه نمایید. در اینجا لیستی از متداول ترین  قطعات برج خنک کننده که ممکن است در طول عمر برج خنک کننده شما نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند آورده شده است.

پکینگ برج خنک کننده / سطوح تبادل حرارت :

پکینگ برج خنک کننده چیست؟ سطوح پر کن یا همان فیلینگ ها یکی از مهمترین قسمت های یک برج خنک کننده است. می توان آنها را بعنوان واسطه کل فرآیند خنک کاری برج خنک کننده  دانست. امروزه بسیاری از برج های خنک کننده از پکینگهای پلاستیکی با متریال pp  و یا پی وی سی  کارآمد یا پرکننده هایی استفاده می کنند که سطح را برای فرآیندهای خنک کننده تبخیری به حداکثر می رساند. آب از بالاتیرن قسمت توسط نازلهای آب پاش بر روی سطوح پرکن پخش به صورت یک لایه نازک پخش می شود. این فرآیند ارتباط بین آب و هوایی را بهبود می بخشد و اجازه می دهد تا گرمای اضافی با سرعت بالا تبخیر شود. عوامل اصلی در انتخاب انواع پکینگ با گامها و متریال مختلف با توجه به TSS یا کل جامدات معلق، تصفیه مورد نظر، ترکیب آب و پتانسیل آلودگی است. دو نوع اصلی از انواع سطوح پرکننده یا همان پکینگ ها ، پکینگ نوع فیلم (پراکنده آب در یک لایه نازک) و پکینگ اسپلش یا پاششی می باشد. (آب را می شکند). همچنین برای انواع خاصی از برج های خنک کننده  اعم از برج خنک کننده جریان متقاطع یا جریان مخالف مدلهای مختلفی از پکینگ موجود می باشد.

ابزار دقیق برج خنک کننده :

سیستم های ابزار دقیق برج خنک کننده معمولاً عبارتند از: دبی سنج برای آب آرایشی برج خنک کننده، نرخ ضربه کم، سوئیچ سطح آب برای استخرهای آب سرد و گرم، ترموکوپل برای اندازه گیری دمای آب سرد و گرم، سوئیچ های ویبره و سوئیچ های سطح روغن بالا و پایین.

قطره گیر برج خنک کننده :

دیورترهای برج خنک کننده برای چه مواردی استفاده می شود؟ دمپرهای تراست برج خنک کننده و تراست دمپرهای سنگین، قطعات برج خنک کننده هستند که برای حذف قطرات آب از هوا و به حداقل رساندن تلفات آب فرآیند طراحی شده اند. دیورترها یا همان قطره گیر برج خنک کننده  باعث می شوند قطرات و هوا به طور ناگهانی جهت خود را تغییر دهند. این فرآیند باعث جدا شدن آب از هوا و بازگشت آن به برج خنک کننده می شود.

 

نازل های برج خنک کننده :

نازل های برج خنک کننده برای چه مواردی استفاده می شوند؟ نازل های برج خنک کننده بیشتر در برج های خنک کننده با جریان متقاطع استفاده می شوند زیرا از حوضچه های توزیع جریان گرانشی استفاده می کنند. با این نوع سیستم، منبع آب حوضه های توزیع را در بالای محیط پر می کند و سپس از طریق بار (با نیروی جاذبه) از طریق نازل های برج خنک کننده در پایین حوض جریان می یابد.

فن های برج خنک کننده

فن های برج خنک کننده برای چه مواردی استفاده می شود؟ فن های برج خنک کننده برای فشرده کردن یا فشرده سازی مقادیر زیادی هوا در برج خنک کننده استفاده می شود. آنها باید طوری طراحی شوند که در برابر اثرات خورنده محیطی اعم از مواد شیمیایی یا تماس دایمی با رطوبت که در آن کار می کنند مقاومت کنند. این فن ها معمولاً پر سر و صدا هستند، اما انواعی از فن های برج خنک کننده با جریان کم وجود دارد که میزان صدای کمتری تولید می کنند. فن های برج خنک کننده در برج های خنک کننده جریان متقاطع، جریان معکوس، القایی/جریان اجباری استفاده می شود. برج های خنک کننده طبیعی نیازی به فن ندارند زیرا از جریان هوای طبیعی و فرآیندهای مختلفی استفاده می کنند که آب را خنک می کند.

فن استک :

سکوی فن یک سکوی پشتیبانی برای سیلندرهای فن است که امکان دسترسی به فن و سیستم توزیع آب را نیز فراهم می کند.

الکتروموتور فن برج خنک کننده:

استفاده از برج های خنک کننده و پالایشگاه های پتروشیمی به موتورهای فن ضد انفجار برای جلوگیری از نشتی در مبدل های حرارتی نیاز دارد. الکتروموتروهای فن باید با رله های خطای زمین و سیستم های رله حفاظت اضافه بار تولید شوند.

محورهای محرک :

شفت محرک برج خنک کننده برای چه مواردی استفاده می شود؟ شفت های محرک نیرو را از شفت خروجی موتور به شفت ورودی گیربکس انتقال می دهند. شفت های محرک نیز به دلیل محیط مضری که در آن کار می کنند باید در برابر خوردگی مقاوم باشند. شفت موتور حلقه اتصال بین موتور الکتریکی و محور ورودی گیربکس است.

گیربکس:

انواع مختلف گیربکس ها شامل گیربکس های تک کاهشی سری A، گیربکس های کاهش دوبل سری A، گیربکس های کاهش دهنده تکی و گیربکس های کاهش دهنده دوگانه می باشد.

کنترل خودکار سطح آب :

کنترل سطح آب یا کلیدهای شناور برای کنترل خودکار سطح آب تولید می شوند. این کمک می کند مطمئن شوید که همیشه مقدار مناسب آب در مخزن ذخیره شما وجود دارد. کنترل سطح عموماً برای پر کردن خودکار آب و جلوگیری از پر شدن مجدد آب پس از رسیدن به ارتفاع کافی استفاده می شود. این کنترل‌ها را می‌توان با سنسورهای LED نیز نصب کرد که به شما هشدار می‌دهند زمانی که سطح شما خیلی پایین یا خیلی زیاد است که به آن آلارم‌های سطح بالا و پایین می‌گویند. کنترل کننده های خودکار سطح آب، هر زمان که سطح آب از حد معینی پایین بیاید، موتور را روشن می کنند و زمانی که آب از سطح ثابتی بالا می رود، موتور را خاموش می کنند.

لوله کشی برای توزیع آب:

لوله برای توزیع آب درداخل برج خنک کننده تعبیه شده است و باید در زمین نگهداری شود تا از بار رانش در برج خنک کننده به دلیل وزن آن و فشار آب در لوله جلوگیری شود.

دریچه های برج خنک کننده :

لوور ورودی هوا برای چیست؟ دریچه های ورودی هوا یا دریچه های ورودی هوا از ورود نور خورشید به حوضچه جلوگیری می کند و از رشد جلبک ها جلوگیری می کند و هزینه های شیمیایی را کاهش می دهد. این لوورها همچنین اسپری بیش از حد را کاهش می دهند که باعث کاهش حجم آب و مصرف مواد شیمیایی می شود. همچنین از حذف و دسترسی آسان تر بهره مند خواهید شد. ورودی های هوا در برج های جریان معکوس اگر به درستی نگهداری و تمیز نشوند، گاهی اوقات تراشه می کنند. لوورهای نردبانی میزان جریان هوا را کاهش می دهند که باعث کاهش کارایی دستگاه می شود.

شیرهای شناور الکترونیکی:

شیرهای شناور الکترونیکی برای چه مواردی استفاده می شوند؟ شیرهای شناور الکترونیکی برای عملیات برج خنک کننده طراحی شده اند، شیرهای شناور برنجی و سیستم های الکترونیکی سطح آب عمر محدودی دارند. به طور معمول، کیت های شیر شناور الکترونیکی در دسترس هستند که شامل بازوی شناور، شیر شناور، و کیت های شناور متناسب با کاربردهای خاص هستند.

 

شیرهای توزیع:

دریچه های توزیع جریان آب گرم را تنظیم می کنند تا به طور مساوی در سلول ها توزیع شود. بدنه شیر یک شیر توزیع کننده در برابر محیط های خورنده مقاوم است.

واشر و روکش برج خنک کننده :

پوشش های داخلی برج خنک کننده یا واشر برج خنک کننده از خوردگی، نشتی یا زنگ زدگی در داخل برج خنک کننده جلوگیری می کند، در حالی که پوشش های خارجی از بیرونی برج خنک کننده در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کنند. محافظت از تمام طرف های برج خنک کننده به جلوگیری از مشکلات آینده و تعمیرات پرهزینه کمک می کند.

بخاری های حوضه برج خنک کننده

بخاری های حوضچه برج خنک کننده برای چه مواردی استفاده می شود؟ بخاری های برج خنک کننده از یخ زدن آب سرد استخر در فصل زمستان جلوگیری می کنند و می توانند روی محصولات Evapco، BAC، Marley و سایر تولید کنندگان صنعتی استفاده شوند. بخاری های حوضچه BAC دارای تاییدیه CSA و UL هستند. آنها دارای عناصر حرارتی مسی قوی هستند تا عمر طولانی را تضمین کنند. اتصال MPT برای قرار دادن در هر حوض آب سرد برای چیلرهای دوربین مدار بسته، برج های خنک کننده و کندانسورهای تبخیری آسان است..

ما قطعات برج خنک کننده جایگزین برای انواع برج های خنک کننده ارائه می دهیم. ما برای تمامی مدل ها و مدل های برج خنک کننده قطعات تولید می کنیم. مهمترین کارهایی که ما در گروه صنعتی آذین تهویه انجام می دهیم عبارتند از :

 

جایگزین قطره گیر برج خنک کننده

جایگزینی پکینگ برج خنک کننده کانترفلو  Counterflow Fill Media

جایگزینی رسانه پرکننده جریان متقاطع

تعویض لوورهای ورودی هوا

جایگزینی درزگیر برج خنک کننده

تعویض دریچه های شناور

تعویض نازل های برج خنک کننده

جایگزینی رسانه های خنک کننده تبخیری

تعویض برج های خنک کننده

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قطعات برج خنک کننده به وب سایت آذین تهویه مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد